Tuesday, September 1, 2009

uisyo~

aku xtau nak bubuh tajuk ape dah... ape yang bakal aku post ni merangkumi beberape tajuk besa yang aku nk pos, tp xpos2... so, aku pecahkan kecik2 ngan tajuk a senang... ikut korang nak baca sume ke xmo...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

balik kampung
slimut nenek kesayangan aku jahit untuk aku... sayang gila aku nenek aku.. TT sedapnye selimut nenek nih~ selimut perfek aku...

aritu ak balik kampung, gila kecik hati... walaupn masakkan nenek sedap2 belaka, sup tulang kaw2 pekat memang kasik ktagih punye, saat aku bukak pose tu, adek sdara aku, 12 tahun pakai henset standard2 membe2 aku pakai... mesej masuk siap bebunyi2an yang pelbagai... yang penting suara a... *die bubuh lagu, tp xtau lagu ape dak2 kecik skang layan

ak pn dlm kocek dok teraba2 kemba cabuk ksayangan aku... bia pn buruk, menyimpan seribu satu kenangan sayang aku... klu ade org offer henset lg hebat tp syarat dia aku kene buang totally kemba aku tu... xsanggup... aku nk simpan jugak... wlupn mesej masuk takde suara2 "hello sweety! u have a message" skadar bunyik tit tit tit titiiiiiit tititit je, still layan lagi... memo kad pn xde... kazen aku tu, siap bole bubuh lagu 30-40 bijik kot... tp xpe... ibarat pokok2 aku (aloe vera tu da panjang gila... suka aku tengok) aku jaga kurang siket macam anak sendiri (yela, xkan anak2 aku, aku nk baling2 je...)


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

berbuka puasa

arini gua bukak pose mewah gak a... makan manhattan fish market... sedap gile... ade sotong, ikan, clam ngan udang... pergh, pantang xpantang, aku sebat je udang2 tu... drive balik utp nanges, sakit perut... dahla eno tetinggal kat baskin robin... kene beli eno baru... tp xnyesal beb.... xkira, janji sedap... ha.... gua makan baskin lg buka... sape makan eskrem mase bukak?? haaa! cakap... klape shake xkira ar... da cair kot sampai2 utp... bungkus baskin letak ais kering lam ais kerim... saje nkbg sejuk... dia jadi karbon dioksida kan? xcair lam eskrem... so, letakla... jgn temakan suda... pegang bende tu saket kot...beskin ni poit
haha! papehal, rumusan arini esok aku bukak pose, makan bungkusan emak aje... mak aku bg aku sambal tempe yang kering tu, serunding dan pelbagai kuih muih raya... siap bagi kuih faveret aku kot, nah~
kuih ulat namo eh...

cakap ko ar, sape2 ade kat umah die terasa nak idang plak tu, better beli dua balang... jangan soal kemampuan aku... hehe... kuih len xusek dah, ade kuih ni... bini aku plak, better beli bende ni banyak2 or, mudahkan cite, reti buat terus... senang aku layan tetamu ade kuih kegemaran...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

harga minyak

klu korang nak tau, efektif arini minyak bese kat pam petrol sebla utp tu da nek 2.05... rase... korang xtau rasa aku tadi kat pam petrol tu... diorang kata RON 97 je naek, tapi, masa aku baca kat primax3 punya label, *nota untuk korang, tepi nozzle ade satu label tulis isi kandungan ngan hazard minyak ni
balik kpada cite, kat label dia tulis minyak ni gred 95... tak tahulah aku... cita die camni...

pukul 12, aku sampai kat utp singgah petronas nak isi minyak... masuk2 hepi sial isi minyak malam2 lagi jimat... bagus la... masuk2 stesen nak baya jumpa plak awek kiut yang muka dia mengingatkan pada ex aku... ex kesayangan aku plk tu... aku xtau la... sbb diela yang aku rasa sempurna, tp sebab bla4 bla5 bla3... korang xnk dengar nyelah kot... haha! bende da lepas, kita biarkan sudah... awek tu cakap kat aku "jap, xle isi minyak nih, harge tenga nek.... nak ejas"

ati kecil, alamak!~ nek lagi??? dengan hage skang aku pn barely je survive, ni kan plak nk nek lagi... "agak2 diesel brape hage skarang?"

"2.05 kot" dengan sempoinyer... aku da nk teberak lam boxer pastu pengsan ngan suar aku basah ngan kencing dah dpan awek tu... seb bek ade ayat selanjutnye... "eh, diesel eh?? xtau la... sori2.... 2.05tu petrol" siap tabur muka comel kesian dia... cair aku....

dalam ati, aku dah kira2 dah... klu b4 this,
petrol 1.8/l & diesel 1.7/l
dahtu klu petrol 2.05/l, diesel sure ar 1.95/l... ooooyai... arap2 xnek jahat camtu... aku dekat kaunter tu, "naek lagi minyak... mekasih a najib... dompet baru la aku jawabnye... koyak a camni..." sambil hentak meja kaunter bayar... awek tu muka takut... skali da setel ejas hage tu, tengok diesel stay 1.7... aku cium akak comel tu... betul... esok aku amik security cam bubuh kat blog lau korang xcaya... punye girang hage xnek... skali aku pegi kat pam, diesel stay, petrol nek... isi ngan gembira...

sampai di utp, terus gi umah nami ngan is...aku ngan kalai da galak da

"ko, ko ngan ko campur mal... nanges a..." sambil tunjuk kat nami, troy, nader....

"apahal??" dak2 neh tanye...

"hage minyak nek kot... 2.05"

"hakela... itu yang 97 kot... kitorg pki 95... ape la ko... mal je a nanges... kete die xlepas kot 95... kete da la gen2 bla3 *kutuk mal pastu bahan aku ngan kete aku "


aku br cam tepikir... RON 95 tu xsampai lagi kot kat tronoh rase2 aku... hehe... sementara waktu ni, rase ar... hahaha!


p/s: bak kata najib, "pandai~" nekkan hage minyak senyap2 eh?? aku gugel kua satu je result untuk oil price rise 2.05

ade bhgian yang korang rasa leh potong, potong a klu korang dak2 tecik lg... xle trime bende2 atas 18 sket... haha!

lagu untuk arinih, kasabian - fire...

Labels: , , , , ,