Saturday, August 22, 2009

blog raya spesel...

aaa.... sudah terngiang2 kat telinga aku lagu2 sanisah huri pasal raya, lagu2 senario, lagu2 sudirman, termasuklah lagu jalil hamid "jangan main mercun (xkire main jugak) pastu pegi dari satu rumah ke rumah yang lain macam cooking contest pegi meja ke meja test rasa kuih raya yang disediakan, pilih yang paling sedap, pau resepi... paling kurang nombo telipon... ble suh buat...

tetapi, disebalik keriangan bakal hari raya aku ni, pakgad sekali lagi buat onar kaw2 punya... nak masuk pagar, baik punya sisir rambut yang PENDEK ni... ulang balik, pendek okayh... bole dia saman lagi... adoiyai~ ape lagila diorang ni.... pakcik yang sama... bukan raja azura tu, tp pakcik gemok ROSLI tuh... pergh... aku xtau la... da potong pn masalah lagi ke? ini bukan military school rambut nak pendek macam amir, lebih dari satu kepit jari potong.... no offense amir, rambut tu kewl kat ko, tp kat aku, argh! mengembalikan memori hitam segelap langit malam... bencinya~

cukup cerita bengang, continue dengan cerita kelakar minggu lepas pulak... hehe... baik punya...

hari :khamis
kelas :computational methods
waktu :4.00 petang

setelah penat berbual2 (aku bukan pompuan... xbrape banyak cerita la nak dikongsi bersama rakan2) jam baru menunjukkan pukul 4.10 minit...

"okelah, aku bg Mr Vijanth 5 minit je lg... xde, ak blah"kataku seraya membe2 aku mengangguk...

....
......
.......
5minit berlalu.....


dengan gaya macam pejuang kemerdekaannya, aku pn sengaja cakap cukup kuat untuk anjang dengar, tapi xcukup kuat sampai ong denga... xnak la jatuh imej...

"sebelum ni aku pernah ada kesabaran, tapi kesabaran aku ada limit dia... aku dah ilang sabar da ni" sambil mengemas2 briefcase/file plastic aku tu...

"anjang, jom chow!" anjang pn da macam kemas2 pensel case....

aku bangun, da halfway gi pintu exit da ni... aku pusing, sumorang tengah duduk2... celake punye budak2... tinggalkan aku ye... aku pn da stenga beron da ni... tengok anjang, dia dah berborak balik, pensel pen besepah atas meja/kerusi...

"ooo, camni korang, xpe... aku muka tembok arini.... jumpa korang kat katil!!" kata aku ngan kereknya sambil stenga kelas pandang aku....

"babai!"aku melambai sambil dibalas bebudak ni...

ini part bes... aku keluar, baru jalan 3,4 langkah dengan seronoknya memikirkan katil, tah celah mana tah lecturer keluar...

"eyh, u in my class rite? today got class la! come2...." serta merta air muka berubah.... aku macam terdiam xdapat menerima hakikat... oh! damn~ mr Vijanth da masuk kelas... tengok aku xmasuk dia kuarkan kpale dia aje...

"eyh, come in la... class is about to start"
"but sir, my pride, sir... my pride will be hurt... i have ego" dia wat dono aje, masukkan balik kpale die... aigoo~ keciwa aku... tepaksa la nampaknya, kalau x, payah jugak nak suruh orang sign attendance... aku masuk, disambut bagaikan baru balik perang... sumorang bersorak sorai, ipin siap tepuk tangan lagi... aaa, aku nampak pin... ingat aku xnampak... aisy... manela nak letak muka nih...

P/S: lagu untuk post ni, Sanisah Huri - Bersabarlah Sayang... suka gila... touching siot...

Labels: , ,