Tuesday, January 6, 2009

hari2 bakal berlalu....

waah!!! (gaya doremon) da nk masuk utp da!!!! wuuu~ aku arap aku dapata serumah ngan dak2 nh, klu x mampuh aku xgi klas sem dpan.... satu umah dak2 nih... pergh... xdapat bayang sial... bakal budak2 umah aku sume kmas2 stylo... xcam budak2 jiran bilik aku dulu2.... budak2 sempoi saje... diorang ada kapet sume... makan masak sendiri wooo.... aku slalu mamak je... bende yang massak sendiri, tu pon sminggu skali je, milo@nescafe@maggi.... len sume mamak xpun kdai la yang penting... aku akan blaja cara idup baru sem dpan... mmbantu aku capai azam taun ni (btw, azam taun ni sama cam azam taun lpas... xde prubahan.... kurang rokok, makin kurus, makin gudboy...) so, secara tak langsung, ini dah tolong aku jadi gudboy... kot.... jangan jadi makin truk suda... hehe... tapi aku rasa tak la kot.... diorg bagus dowh.... aise... masa semakin suntuk... time2 gini la orang ajak kluar... tensi aku... jumaat ni kalau xde aral melintang (gitu eh sebut die?? tah... aku main sbut je) ada orang nih ajak jalan2... pastu ahad nye nak kua lagi... itu pn klu snang.... pastu senin nak gi utp antar2 barang.... demm ah.... cemane ni... sorang, idea plis! patut ke x aku pegi??


btw, atas permintaan miss iksi piksi (x mintak pon... aku ngada2 nak cite) die tanye aku xbawak kete ke sem depan? jap eh.

......
....
...
.

owh, aku check jap tadi... rupa2nya, aku da mention cite ni dah... ala..... da potong blog aku jadi pendek.... cess... aku ni da makin plupe... ada orang tu maybe da prasan aku ni plupa lama kot... asek cakap, xkan da lupa kot... aritu ada cakap kan?? aku tertunduk malu kerana kelemahan otak nak mengingat nih... heisy...... miss iksi piksi, cek blog bertajuk 'kembali...' i da tulis kat situ....


aaaa.... aku lupe.... aku baru siap kan kabinet dapur aritu... tapi kene marah dengan client.... (ceh...) marah aku sbab aku drill dari luar n senget sikit... sikit la.... aku bukan apa... aku ikut order je... die ada specify suruh drill dari dalam takut ape tah....kayu pecah ke ape tah.... masalah timbul bile nak drill dari dalam maknanya susa nak bagi drill perpendicular dengan permukaan kayu n kalau nak betul2 perpendicular w/o error, bukak balik laci die n tebuk pintu sahaja... korang sure mara aku balik kan, baik besusah janji senang... tapi client kata xpayah susah2kan diri, buat ikut senang sempoi diri.... aku pun buat senang aku la... heisy.... korang sure pening kan? xpelah... aku yang letih type... hehe... korang baca aje...


aaaa..... so skarang ni, camne ni... aku da dkat bape lame tah single ni.... aku jumpe ppuan je diorg sume cop dahi aku taken... diorg kata nampak sangat... aise... camane ni.... aku rasa lama lagi kot...


skang aku nk selit skit komen kerajaan kite skang nih... hehe... mesti ada selingan2 kecik camnih.... jus nak suarakan pendapat aje.... aku tau isu yang bermain lam pala otak korang... back passenger seat belts? sejak bile plak natang ni bgune? aku bukanlah anti krajaan... kaki kutuk, cume bak kata orang lam buletin utama la... jangan la jadikkan pengwujudan undng2 ni sbgi cara untuk diorang cover up da mess yang diorang... lpas ni apa plak? pakai helmet wajib bile nek bas ngan kete? tolonglah... aku sendiri pn xcaya bende camnih tpacul dari mulut aku yang orang kata seblah kaki masuk kubur dah.... tapi bukan seat belt tu yang penting, tapi klajuan tu yang actually membahayakan kita.... tapi, sabar dulu... aku tau korang tengah gelakkan aku.. speed junkie... tapi, walau pun speed kills, a recent research done by nhtsa (national highway and transport safety agency of america) shows that only 5% of accidents happen because of excessive speeding... 10% happens because of inadequate driving skil (korang yang bawak tuka lane xreti bagi signal main masuk aje... tmasuk gak bdak2 p... muahaha *xsedar diri) and hear this, 41% happens because of inattention to the road.... orang yang tido xpon letih memandu... so, korang tolongla paham kalau ada orang kata aku letih la nak drive... tolong paham... nyawa fammak.... korang xcaye, korang ble beli motortrader isu414 jan 1st-jan 7th 2009... mukasurat 11 (termasuk muka depan)... tengokla... or, sebab korang tengah baca dari blog aku sure ade tenet kan? cek website ni... full proof....
http://www.motorauthority.com/nhtsa-report-reveals-excessive-speed-responsible-for-only-5-of-crashes.html

klakar kan? sedang krajaan berusaha bersungguh2 xnak bagi orang bawak laju2, termasuk bubuh speedtrap kat highway yg bagi aku xmasuk akal ... ofkos, kete yang bole laju2 ni semestinya kerete yang dah kene curah ribu riban punye... kalau xbranded merc or bmw la kan.... sure modify... sape xsayang kete gitu ek? plus, kete camtu gila hightech xnak bagi accident... dengan abs, tc, ebd... pergh... belum campur kira brake assisst, volvo punye cruise tech... jangan sampai aku sebut sume... haha!! kancil len la... lanyak aje.... krajaan berie xnak bagi orang bawak laju... speed kills campaign, sedangkan 41% masalh bepunca dari fatigue.... tambah nak suruh pakai seatbelt lagi.... aku bukan ape... tp siries, seatbelt mmg xbagus bagi aku... in low speed crashes, it saves live... in high speed crashes, it may cause whiplash... whiplash, in high speed ( 50 mph and above) crashes, whiplash may cause permanent disability... imagine life saved but to receive a punishment more terrible then death itself.... i mean, if ur dead, that's the end of it... if ur disabled@ paralysed... u urself will be living in suffering... not to mention the people around you including ur family u will be troubling.... you cant walk to the toilet to poop... somebody gotta carry u there and you poop okay... people gotta feed you, and youre whole life, you would be doing nothing.... dats almost like prison only worse.... you cant move... am i right? a punishment so severe, u would think ur better of dead am i right?

cukup brita2 mnakutkan ni lah... haha!! make sure korang pikir2 balik... laju xsalah... incompetency and inattention is wrong... lebih2, drive xikut praturan.... i.e lampu mera, mandu di lorong kecemasan... k, shingga bejumpa lagi, aku akan terus mengkritis krajaan kita sampai org betul2 pandai dan bijak jaga negara kita.... baik diorg pikir camne xnk encourage org drive dlm keletihan or ngantuk.... k.. chows!